A BMW Group töretlen elköteleződéssel és kutatás-fejlesztésre fordított nagyarányú befektetésekkel készíti elő az autóipar új korszakát, amelyben a személyes mobilitás minden eddiginél inkább az ügyfelek igényeit szolgálja majd.
A koronavírus terjedésével összefüggésben Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a vállalatcsoport március 18-i virtuális sajtótájékoztatóján elmondta: „Szolidaritásra és felelős magatartásra van szükség. Társadalmi kötelességünk, hogy az erősek a gyengék védelmére keljenek. A BMW Group maximálisan támogat minden olyan intézkedést, amely a koronavírus terjedésének megállítását célozza.” A müncheni központú vállalatcsoport a gyártás előrelátó optimalizálásával készül a globális piac keresletingadozására, miközben rendelkezésre álló eszközeinek széles skáláját kihasználva maximalizálja termelési rugalmasságát.
Manfred Schoch, a BMW Üzemi Tanácsának elnöke az igazgatótanács és az üzemi tanács által közösen megfogalmazott alapelveket hangsúlyozta: „A BMW Üzemi Tanácsa a mostanihoz hasonló krízisek idején is törekszik egyértelmű támogatásáról biztosítani a vállalatcsoport munkatársait. A legfontosabb kollégáink egészségének védelme, illetve munkahelyük és jövedelmük biztosítása. Az üzemi tanács által elfogadott három alapelv mindezt lehetővé teszi: rugalmas beosztás, otthoni munkavégzés, a vállalatcsoport legújabb szabályozása értelmében pedig rövidített munkanapok. Intézkedéseink előírják, hogy alkalmazotti státuszban dolgozó munkatársaink jelen körülmények között is nettó jövedelmük minimum 93 százalékát megkapják. Biztos vagyok benne, hogy a most elfogadott három alapelv mentén biztonságosan jutunk túl a koronavírus okozta krízisen.”
„Komolyan vesszük felelősségvállalásunkat, legyen szó akár munkatársaink egészségének megőrzéséről, akár nyereséges működésünk lehető legoptimálisabb egyensúlyának fenntartásáról. Egy dolog biztos: a koronavírus jelen van, de idővel elmúlik. Intézkedéseink egyértelműen lekövetik a BMW Group gyors és rugalmas alkalmazkodási képességét” – tette hozzá Oliver Zipse.
„A jövő mobilitásának záloga az új technológiákban rejlik. 2025-ig több mint 30 milliárd eurót fektetünk be kutatás-fejlesztési folyamatainkba, hogy hosszú távon szilárdítsuk meg innovációs iránymutatóként betöltött pozíciónkat – és ezzel párhuzamosan vállalati fejlődésünket. Rendkívül fontos, hogy képesek legyünk a leginkább eltérő technológiákat is rendszerbe integrálni, hiszen azok a vállalatok formálják az autóipar jövőjét, akik egyenlő mértékben tudják kifejleszteni és kombinálni a hardvert, illetve a szoftvert. E téren abszolút jó irányba tartunk” – folytatta a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.
Meghatározó döntések meghozatala a megfelő időben
A BMW Group hosszú távon is előnyt szerezhet azon, idő előtt meghozott stratégiai döntéseiből, amelyekkel már az autóipar átalakulása közepette jelentős versenyelőnyre tett szert. „Iránymutató stratégiai döntéseinket a legjobbkor hoztuk meg. Célunk, hogy az így megszerzett előnyre építkezve túlszárnyaljuk az iparági trendeket” – mondta Oliver Zipse.
A BMW Group szisztematikusan fejleszti ki széleskörű portfóliója hálózatról tölthető modelljeit, amelyekkel már jóval idő előtt teljesítette a legszigorúbb környezetvédelmi előírásokat. A 2017-ben útnak indított „Performance > NEXT” program égisze alatt a vállalatcsoport újabb és újabb innovációkkal fokozza a hatékonyság és a működési teljesítmény kettősét, az elmúlt nyolc évben pedig mintegy 46 000 munkatársa kapott átfogó képzést az elektromos mobilitás területén. A szoftver-szaktudás egyre növekvő jelentősége mentén a BMW Group 2018-ban a „Critical Techworks IT” közös vállalkozást is útnak indította, hogy megalapozza leendő munkatársai széleskörű szaktudását. A BMW Group már több mint 5 300 munkatársát képezte ki a mesterséges adatelemzés területén, amellyel az egyik legtöbb IT-szakembert foglalkoztató vállalattá nőtte ki magát Németországban. A BMW Group az elektromos mobilitás tömegtermeléséhez szükséges nyersanyagok hozzáférhetőségét ugyancsak hosszú távon bebiztosította: az idei évtől a vállalatcsoport az akkumulátorcellák sorozatgyártásához felhasznált kobaltot és lítiumot közvetlenül szerzi be, ahonnan egyenesen saját beszállítóihoz juttatja gyártásra.
A BMW Group mindeközben maximálisan szem előtt tartja ügyfelei változó igényeinek kielégítését és az ezekhez szükséges, újabbnál újabb innovációk kifejlesztésére központi tényezőként tekint. Mint ilyen, a vállalatcsoport a jövőben is töretlenül folytatja technológiai szaktudása továbbfejlesztését.
A holnapok sikereihez a pénzügyi stabilitás a kulcs
A jövőbe mutató technológiák kifejlesztéséhez szükséges előzetes kiadások kompenzálásaként a BMW Group továbbra is szisztematikusan dolgozik a „Performance > NEXT” program által megkezdett hatékonyság folytatásán.
„Egyértelmű célokat fogalmaztunk meg magunknak 2020-ra. Kiemelt jelentőséggel bír a nyereséges működés fenntartása, „Performance > NEXT” programunk intézkedései és kezdeményezései pedig a lehető legjobb irányba állítottak minket” – nyilatkozta Nicolas Peter, a BMW AG igazgatótanácsának pénzügyért felelős tagja. „Folyamatosan mérhető fejlődést produkálunk, amelynek a nyereségre vetítve is érezhetően pozitív hatása lesz – legyen szó akár az értékesítési mutatókról, akár az anyagköltségekről, akár a közvetett beszerzésről” – tette hozzá.
A minden korábbinál gyorsabb digitális folyamatok és az optimalizált struktúra kifejlesztése kulcsfontosságú a pénzügyi hatékonyság növelése szempontjából. A „Performance > NEXT” program intézkedései 2022 végéig előreláthatóan 12 milliárd eurót takarítanak meg a vállalatcsoportnak. Az új modellek kifejlesztésének ideje ezzel párhuzamosan mintegy harmadával csökken. A fejlett, intelligens járműstruktúrák megjelenésével 2021-től a hagyományos hajtáslánc-változatok több mint 50 százaléka eltűnik, helyüket hálózatról tölthető hajtáslánc-változatok veszik át. A „Performance > NEXT” program átfogó intézkedései e téren éreztetik majd leginkább hatásukat, kiváltképp a 2022 utáni években.
A BMW Group tervezőmérnökei folyamatosan dolgoznak az egyes modellek komplexitásának minimalizálásán: a közvetett beszerzések nagyobb összhangjának és hatékonyságának kifejlesztésén, valamint az anyag- és termelési költségek teljes vállalatcsoportra kiterjesztett csökkentésén. A BMW Group számos új modell bevezetésével erősíti teljesítményét, különösen azokban a szegmensekben, amelyekben a legmagasabb a megtérülés aránya. A vállalatcsoport egyik kiemelt célja, hogy a luxusszegmensben idén kétszer annyi modellt értékesítsen, mint 2018-ban.
Egyértelmű intézkedések, amelyek a károsanyag-kibocsátás csökkentését célozzák
A BMW Group folyamatosan dolgozik azon, hogy új modelljei egyre kevesebb káros anyagot bocsássanak ki. A vállalatcsoport mindig is élen járt a környezetbarát technológiák alkalmazásában, és mindent megtesz azért, hogy modellpalettája károsanyag-kibocsátási értéke pedig idén is maradéktalanul megfeleljen az Európában értékesített új autókkal szemben támasztott környezetvédelmi követelményeknek. Utóbbi mintegy 20 százalékkal szigorodott a tavalyi előírásokhoz képest. Portfóliója károsanyag-kibocsátási értékének hatékony csökkentése érdekében a BMW Group jelentős mértékben továbbfejleszti hagyományos hajtáslánc-változatait, miközben teljes mellszélességgel serkenti a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal szerelt modellek térnyerését. A müncheni központú vállalatcsoport a 2007 óta folyamatosan fejlesztett EfficientDynamics technológiák és a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák hatékony együttműködésére építve kíván megfelelni a jövő üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási előírásainak.
Az elektromos mobilitás úttörőjeként a BMW Group már most a hálózatról tölthető autók piacvezető gyártója, amely megállás nélkül dolgozik a környezetbarát portfólió folyamatos bővítésén. A vállalatcsoport célja, hogy 2021 végére világszerte több mint egymillió darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellje guruljon az utakon. Ehhez addigra öt zéró emissziójú autót tesz elérhetővé ügyfelei számára: a hat éve piacon lévő és folyamatosan növekvő népszerűségnek örvendő BMW i3, illetve az első tisztán elektromos meghajtású MINI, a MINI Cooper SE után idén érkezik meg a márkakereskedésekbe a BMW iX3, majd 2021-ben a BMW iNEXT és a BMW i4 – egytől egyig a BMW Group tisztán elektromos hajtáslánc-technológiájának legkorszerűbb, ötödik generációjával felvértezve.
Érkezik a BMW 7-es sorozat tisztán elektromos hajtáslánc-technológiája
A BMW 7-es sorozat következő generációja új mérföldkőként ünnepli majd világpremierjét. A BMW Group zászlóshajója „a választás szabadságát” kínálja a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek, hiszen négyféle hajtáslánc-technológiával lesz elérhető: a rendkívül hatékony benzines és dízelüzemű erőforrások mellett a luxuslimuzin plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozata is új generációját ünnepli, a palettán pedig most először a tisztán elektromos meghajtású 7-es BMW is bemutatkozik – ugyancsak a vállalatcsoport által kifejlesztett tisztán elektromos hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjával. Átfogó modellpalettájával a BMW Group egyértelmű célja, hogy minden ügyfelének megadja „a választás szabadságát”: hogy minden ügyfele olyan hajtáslánc-technológiával rendelhesse meg kiválasztott modelljét, amely a lehető leghatékonyabb módon elégíti ki személyes mobilitási igényeit.
2023 végére a BMW Group huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek több mint fele tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával közlekedik majd. Ehhez intelligens járműszerkezeti lehetőségekre van szükség, hogy a rendkívül rugalmas tömegtermelési rendszer tisztán elektromos meghajtással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával, benzinmotorral és dízelmotorral is fel tudja szerelni ugyanazt a modellváltozatot. A BMW Group idejekorán megkezdte az előkészületeket és a fejlesztési munkálatokat, hogy gyárai a világ minden táján „a választás szabadságát” szem előtt tartva szolgálhassák ki az ügyfeleket. A BMW Group várakozásai szerint 2021-re a hálózatról tölthető modellek iránt mutatkozó ügyfélkereslet a 2019-es mutatók kétszeresére nő, 2025-re pedig a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal szerelt modellek értékesítése meredek emelkedésnek indul, várhatóan évenkénti több mint 30 százalékos gyarapodással.
Forrás: press.bmwgroup.com