A BMW i4 műszaki alapját egy rendkívül rugalmas járműszerkezet adja, amelyet a mérnökök az első perctől kezdve a tisztán elektromos meghajtás szempontjai szerint fejlesztettek ki. Hosszú tengelytávolság és széles nyomtávok. Minimalizált saját tömegű, mégis extrém merev vázszerkezet. Típus-specifikus karosszériamerevítő elemek, alumíniumból készült padlóborítás, az első tengely segédkerete fixen összekapcsolva a nagyfeszültségű akkumulátor házával. Optimalizált aerodinamika, légellenállási együttható: 0,24.
Piaci bevezetés 2021 novemberében kétféle modellváltozattal: a BMW i4 M50 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 19 – 24 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) a BMW M GmbH első tisztán elektromos meghajtású, nagyteljesítményű, összkerékhajtással szerelt sportautója, amelynek maximális teljesítménye 400 kW / 544 lóerő és a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel akár 510 kilométer megtételére is képes; a BMW i4 eDrive40 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 16 – 20 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) klasszikus hátsókerék-meghajtású, 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes és a WLTP mérései szerint egyetlen feltöltéssel akár 590 kilométer megtételére is képes.
A BMW iX készen áll a sorozatgyártásra, így az első példányok 2021 novemberében megérkeznek a világ útjaira. A BMW Group új technológiai zászlóshajója a vezetés zéró emissziójú élményét, a márka által fémjelzett sportosságot és a kompromisszumoktól mentes tisztán elektromos hatótávolságot a legapróbb részleteket is átható fenntarthatóság üzenetével egyesíti. Úttörő formanyelvével és luxus színvonalú utasterével a BMW iX a Sports Activity Vehicle (SAV) járműkoncepció merőben új értelmezését váltja valóra. Az első pillanattól kezdve tisztán elektromos mobilitásra tervezett modell az autóipar jövőbeni eszköztárát hozza el a jelenbe, az automatizált járművezetés, járművezérlés, járműkapcsolati megoldások és digitális szolgáltatások terén egytől egyig olyan innovációkkal, amelyek a prémium minőségű mobilitás páratlan formáját testesítik meg a szegmensben.
A BMW iX lemezei mögött dolgozó, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia egyetlen házban egyesíti az elektromos motort, a vezérlőelektronikát és a váltót. Ez a fajta, nagymértékben integrált beépítési megoldás nem csupán energiasűrűség, de hatékonyság szempontjából is előnyös, az első és a hátsó tengely között rendelkezésre álló helyet pedig kiváltképp gazdaságosan használja ki.
A BMW iX erőforrásai szinkronmotor-alapelv szerint működnek, ahol a rotort nem állandó mágnesek hozzák mozgásba, hanem közvetlenül a villamosenergia. Ez teszi lehetővé a rendelkezésre álló összes forgatónyomaték azonnali leadását és extrém széles fordulatszám-tartományban történő fenntartását. A hajtáslánc csúcs forgatónyomatéka 630 Nm (BMW iX xDrive40), illetve 765 Nm (BMW iX xDrive50).
Forrás: press.bmwgroup.com