fbpx

Megkezdődött a BMW iX sorozatgyártása

A BMW Group dingolfingi létesítményében ma kezdetét vette a bajor prémiumgyártó új technológiai zászlóshajójának sorozatgyártása, amellyel beköszöntött a személyes mobilitás új korszaka.

2021. július 2-án megkezdődött a tisztán elektromos meghajtású BMW iX sorozatgyártása a BMW Group Dingolfingban működő létesítményében. Az alsó-bajorországi üzemben így mostantól a müncheni központú vállalatcsoport által kínált összes típusú (belsőégésű erőforrással szerelt, plug-in hibrid és tisztán elektromos meghajtású) hajtáslánc-technológia napvilágot lát, egyazon gyártósoron. „A BMW iX sorozatgyártásának beindításával hálózatról tölthető modellpalettánk kibővítése újabb fontos mérföldkőhöz érkezett, azt is igazolva, hogy gyártási hálózatunkat sikeresen alakítottuk az elektromos mobilitás és a digitalizáció követelményeihez” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

A BMW iX a BMW Group legnagyobb európai gyárában készül, a BMW 5-ös sorozattal, a BMW 7-es sorozattal és a BMW 8-as sorozattal megegyező gyártósoron. Hogy képes legyen rugalmasan kezelni a más-más modellsorozatokat és az eltérő hajtáslánc-technológiákat, a müncheni központú vállalatcsoport részletekbe menő bővítésekkel és felújításokkal modernizálta a dingolfingi üzem jármű-összeszerelő munkafolyamatait. A BMW Group több mint 400 millió euró befektetésével készítette fel a létesítményt a BMW iX sorozatgyártására, a korszerűsítési és újrastrukturálási innovációk előnyeit pedig a BMW 7-es sorozat és a BMW 5-ös sorozat Dingolfingban készülő, következő generációinak sorozatgyártása során is kamatoztatják majd. A bajor prémiumgyártó már a két modellsorozat tisztán elektromos hajtáslánc-változatainak érkezését is bejelentette.

Az évtized közepére minden második autó hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával lát napvilágot

A BMW iX modellnek és a Dingolfingban készülő plug-in hibrid modelleknek köszönhetően a BMW Group úgy tervezi, hogy az alsó-bajorországi üzemben idén kétszer annyi hálózatról tölthető modell lát napvilágot, mint 2020-ban. Sőt mi több, a müncheni központú vállalatcsoport azt is célul tűzte ki, hogy Dingolfingban az évtized közepére minden második autó hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával guruljon le a gyártósorokról. Az új technológiai zászlóshajó fontos szerepet játszik ebben. „A BMW iX az egyik legnagyobb darabszámban legyártott modellünk lesz a következő évben” – tette hozzá Milan Nedeljković. Az új technológiai zászlóshajót idén ősszel a bajor prémiummárka első tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé modellje, a BMW i4 követi Münchenből. 2022 végén már a BMW Group összes németországi gyárában legalább egy tisztán elektromos meghajtású modell készül majd.

Átfogó szaktudás a járművek és a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák házon belüli sorozatgyártásának köszönhetően

A BMW iX dingolfingi sorozatgyártása során a házon belüli technológiákkal megszerzett átfogó szaktudást is kamatoztatják a munkatársak. Az egyes munkafolyamatok közötti szoros együttműködés kivételesen magas szintű produktivitást, gyors kommunikációt és optimális gyártási technológiák alkalmazását teszi lehetővé. A BMW iX tisztán elektromos hajtáslánc-technológiája (a nagymértékben integrált BMW eDrive hajtáslánc-technológia és az ötödik generációs akkumulátor-technológia kettősével) és számos típus-specifikus alkatrész ugyancsak Dingolfingban készül, ahol a müncheni központú vállalatcsoport módszeresen bővíti sorozatgyártási kapacitását. Olyannyira, hogy 2022-től a dingolfingi üzem évente több mint félmillió darab hálózatról tölthető új autó hajtáslánc-technológiájának legyártására lesz képes.

Iránymutató: a BMW iX

A BMW iX érkezésével számos termék- és gyártástechnológiai innováció is bemutatkozik – főként a jármű elektromos rendszerét, szoftverét, digitális szolgáltatásait, járműkapcsolati megoldásait és automatizált járművezetési funkcióit tekintve. Mint ilyen, a BMW Group új technológiai zászlóshajója meghatározó iránymutatóként debütál az utakon, a dingolfingi létesítményt pedig a luxuskategória elsőszámú gyáraként az „e-autók” és az „okosautók” érkezésére is felkészíti.

A BMW iX a jövő sorozatgyártási technológiáit hozza el a jelenbe. Ilyenek többek között a munkatársak digitális továbbképzési lehetőségei, valamint a logisztikai folyamatok automatizálásában, illetve az intelligens vezetést támogató rendszerek virtuális beépítésében és ellenőrzésében rejlő lehetőségek.

„A luxuskategória elsőszámú gyáraként a BMW Group technológiai zászlóshajóját is létesítményünk készíti. Ez ismét igazolja a holnap mobilitását éltető, iránymutató szerepünket és iparági etalon pozíciónkat olyan kulcsfontosságú területeken, mint például a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák, a digitalizáció és a fenntarthatóság. A BMW iX modellel tovább folytatódik a dingolfingi üzem évekkel ezelőtt megkezdett, sikeres átalakítása” – nyilatkozta Christoph Schröder, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója.

Kiemelt hangsúly a fenntarthatóságon

A fenntarthatóságra való összpontosítás témaköre a teljes vállalatot átjárja. A BMW Group kiemelt hangsúlyt fektet az ökológiai lábnyom csökkentésére – mindenekelőtt a hálózatról tölthető modellek sorozatgyártási folyamataiban. A BMW iX emissziós lábnyomát független elemzők tanúsítványa hitelesíti, amely szerint a BMW iX xDrive40 modell globális felmelegedésre gyakorolt hatása 200 000 kilométer megtétele alatt 45 százalékkal alacsonyabb, mint egy hasonló teljesítményű dízelmotorral szerelt Sport Activity Vehicle (SAV) modellé. „Fenntarthatósági szempontból már most iránymutatók vagyunk az iparágban. Ettől függetlenül tovább folytatjuk beruházásainkat az erőforrás-hatékony technológiák alkalmazásába és olyan ambiciózus célokat tűzünk ki, amelyek a leginkább fenntartható gyártást éltetik” – tette hozzá Milan Nedeljković. A BMW Group holisztikus perspektívából, teljes értékláncára vetítve közelíti meg a károsanyag-kibocsátás csökkentésének és az erőforrás-felhasználás minimalizálásának kérdéskörét, a sorozatgyártástól kezdve, a beszállítói hálózaton keresztül, egészen a felhasználói fázisig.

A BMW Group 2006 és 2020 között 78 százalékkal csökkentette a sorozatgyártásban kínált egy új autójára vetített károsanyag-kibocsátás mértékét, célja azonban az, hogy ezt a mutatót 2030-ra további 80 százalékkal redukálja. „Hogy ezt az értéket elérjük, számos változtatást és újítást bevezettünk Dingolfingban” – fogalmazott Christoph Schröder. A BMW iX sorozatgyártásához például teljes egészében az Isar és a Lech folyókból kinyert színtiszta vízenergiát hasznosítja a létesítmény, amely idéntől – ahogyan a BMW Group világszerte működő összes üzeme is – a megfelelő intézkedések és tanúsítványok következtében ráadásul nettó széndioxid-kibocsátás nélkül dolgozik.

A fenntarthatóságot éltető intézkedések között ezen felül az energiahatékony installálási megoldások, a beépítéstervezés, a szállítmánylogisztika optimalizálása, az újrahasznosítás, a biodiverzitás és a vízenergia széleskörű alkalmazása is megtalálható. Mint ilyen, a BMW Group dingolfingi gyára több mint 90 százalékos újrahasznosítási értéket és még ennél is magasabb, 99 százalékos megújulási értéket képes elérni. A létesítmény saját kútjai az üzem működéséhez szükséges vízmennyiség több mint 40 százalékát fedezik, amellyel segítenek megőrizni a régió ivóvízkészletét. A BMW Group 2006 óta több mint 30 százalékkal csökkentette globális vízfogyasztását.

A változás motorja: a BMW iX

A BMW iX érkezése a gyártási hálózat munkatársainak széleskörű továbbképzését is előrevetíti, hiszen a vadonatúj, jövőbe mutató technológia elsajátításával a munkatársak a személyes mobilitás új korszakának követelményeire is idő előtt felkészülhetnek. A vállalatcsoport munkatársainak fejlesztése így a digitalizáció és az elektromos mobilitás témaköreire összpontosul. A BMW Group történetének eddigi legnagyobb továbbképzési fázisában mintegy 75 000 munkatárs sajátítja el a jövőbe mutató tudásanyagot.

2012 óta a dingolfingi gyár egymagában több mint 4 000 munkatársát képezte tovább új szakterületre. Az intenzív folyamat egyik legékesebb példája a létesítmény hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák kifejlesztésére és sorozatgyártására létrehozott, házon belüli kutatás-fejlesztési központja, amely a tavalyi évben 600-ról 1 200-ra duplázta meg munkatársai létszámát, ez a szám pedig a tervek szerint idén év végére az 1 900-at is átlépi.

Forrás: www.press.bmwgroup.com/hungary