A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet: a világszerte eladott 2 521 525 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modell 8,4 százalékkal haladja meg a 2020-ban értékesített új autók eladási mutatóját. A BMW márka modelljei iránt eközben minden korábbinál intenzívebb ügyfél-érdeklődés mutatkozott: a bajor prémiumgyártó a január és december között eltelt 12 hónapban 9,1 százalékkal több, 2 213 795 darab új autót adott át ügyfeleinek, amellyel globális szinten is a prémium szegmens legkeresettebb márkájává emelkedett.
- 2021-ben a BMW Group világszerte 2 521 525 darab új autót értékesített, amely 8,4 százalékkal haladja meg a 2020-as teljesítményt
- A BMW eladásai a márka történetének eddigi legmagasabb mutatóit hozták, az előző esztendőt 9,1 százalékkal túlszárnyalva és a globális prémium szegmensben abszolút elsőséget garantálva
- A tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellek értékesítési mutatói egy év alatt több mint megduplázódtak
- A zéró emissziójú MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó legkeresettebb modelljévé érett
- Németországban már a BMW Group minden negyedik új modelljét hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával rendelték meg az ügyfelek
- Pieter Nota: „2022-ben folytatni kívánjuk nyereséges növekedésünket és ismét több mint megduplázni tisztán elektromos meghajtású modelljeink értékesítési mennyiségét”
A BMW Group kiváló helyzetből vág neki a további nyereséges növekedésének
A vállalatcsoport bizakodva tekint a 2022-es évre. „2022-ben folytatni kívánjuk nyereséges növekedésünket és módszeresen bővítjük tovább tisztán elektromos meghajtású modelljeink portfólióját. E tekintetben kiváltképp ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé: azon dolgozunk, hogy ismét több mint megduplázzuk tisztán elektromos meghajtású modelljeink értékesítési mennyiségét” – mondta Pieter Nota.
Az ügyfélfelületek módszeres digitalizációja utat mutat a jövőbe vezető értékesítési sikerek felé
A BMW iX és a BMW i4 bevezetésével párhuzamosan a BMW Group jelentős mértékben bővítette ügyfélfelületei digitalizáltságát is.
A BMW Group hazai piacának számító Németországban például a digitalizáció már nem csupán intuitív járműkonfigurációval képes leegyszerűsíteni az új autó megvásárlásának folyamatát, de a teljes portfólió előre összeállított újdonságainak és már legyártott, átadásra váró modelljeinek online megvásárlását is lehetővé teszi. A müncheni központú vállalatcsoport tervei szerint 2025-ben már németországi értékesítéseinek egynegyede teljes egészében az online térben zajlik majd.
Az új modellek időszakos szervizigényeinek adatalapú felismerése proaktív ügyfélkezelést tesz lehetővé. A BMW Group ügyfélkapcsolatai minden korábbinál közvetlenebbé és interaktívabbá válnak, miközben a vállalatcsoport munkatársai bárhol és bármikor, akár a távolból is képesek lehetnek segítséget nyújtani. Az időszakos szervizek időpontjai mindemellett könnyedén és hatékonyan leegyeztethetők.
Az új My BMW és My MINI okosalkalmazások még több funkciót tartogatnak, számtalan digitális szolgáltatáshoz és innovatív járműtöltési megoldáshoz kínálva hozzáférést.
A BMW értékesítési mutatói a koronavírus-járvány előtti rekordteljesítményt is felülmúlták
2021 januárja és decembere között a BMW márka világszerte 2 213 795 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 9,1 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel korábbi teljesítményt. Fiatal és vonzó modellpalettájának köszönhetően ezzel a bajor prémiummárka fennállása eddigi legeredményesebb értékesítési eredményét nyújtotta.
A 2021-es évet az elektromos mobilitás térnyerése határozta meg
A hálózatról tölthető modellek 2021-ben a BMW és a MINI globális értékesítéseinek 13 százalékát tették ki. Szám szerint ez 328 316 darab új autót jelent, amely 70,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Európában ez az arány már 23 százalék, amely 225 415 darab új modellben érhető tetten.
A bajor prémiumgyártó 2021-ben világszerte 37 939 darab BMW iX3 modellt adott el (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,5 – 18,9 kWh / 100 km), amely azt jelenti, hogy a világszerte értékesített összes BMW X3 modell közül minden tizediket tisztán elektromos meghajtással rendelték meg az ügyfelek. Eközben minden harmadik ügyfél, aki háromajtós MINI modellt vásárolt, a MINI Cooper SE modellt választotta (kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,2 – 17,6 kWh / 100 km). A zéró emissziójú újdonság 34 851 példányban talált gazdára 2021-ben. Sőt mi több, a prémium kompakt szegmens egyetlen tisztán elektromos meghajtású úttörője, a BMW i3 immár sorozatban kilencedik éve örvend töretlen népszerűségnek: a 2021-ben elkelt 28 216 darab új modell 5,4 százalékkal múlja felül a BMW i3 2020-ban produkált értékesítési teljesítményét.
A tavalyi esztendő utolsó negyedévében a BMW Group két technológiai innovációját, a BMW iX és a BMW i4 modellt is kigurította a világ útjaira. 2022-ben a vállalatcsoport tovább bővíti hálózatról tölthető portfólióját: érkezik a BMW 7-es sorozat és a BMW X1 tisztán elektromos meghajtású változata, majd 2023-ban a zéró emissziójú BMW 5-ös sorozat is. Hozzájuk csatlakozik a MINI Countryman utódja és a tisztán elektromos meghajtású Rolls-Royce Spectre.
2023-tól a BMW Group összes járműkategóriája 90 százalékában legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel képviseltetni fogja magát, és mint ilyen, az elkövetkező tíz évben tervei szerint legalább tízmillió darab tisztán elektromos meghajtású új autót gurít ki a világ útjaira.
Az évtized közepén debütál a kompromisszumoktól mentes tisztán elektromos meghajtás szempontjai szerint fejlesztett Neue Klasse modellgeneráció, amely jelentős mértékben hozzájárul majd a zéró emissziójú mobilitás világméretű térnyeréséhez.
A 2030-as évek elejétől a MINI modellpalettáján kizárólag tisztán elektromos meghajtású modellek sorakoznak majd, a Rolls-Royce pedig 2030-tól tisztán elektromos márkává fejlődik. A nagyvárosi mobilitást megkönnyítő modellek kategóriájában a BMW Motorrad a jövőben szintén kizárólag tisztán elektromos meghajtású modelleket kínál.
Újabb mérföldkő a BMW M GmbH sikertörténetében
A vérpezsdítő sportautókat építő BMW M GmbH a 2021 januárja és decembere között eltelt 12 hónapban világszerte 13,4 százalékkal több, szám szerint 163 542 darab új autót adott el, amellyel mind a teljesítményre optimalizált modellek, mind pedig a nagyteljesítményű sportautók tekintetében ötvenéves fennállása legeredményesebb értékesítési mutatóját állította fel. Az új BMW M3 és az új BMW M4 kiváltképp jól teljesített. A kompromisszumot nem ismerő BMW X5 M és BMW X6 M modellpáros iránt ugyancsak évről évre nagyobb érdeklődés mutatkozik. A teljesítményre optimalizált modellek mezőnyében az értékesítési növekedés elsősorban az új BMW 4-es sorozat, azon belül is leginkább az új BMW 4-es Coupé számlájára írható. A BMW X3 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,8 – 9,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 200 – 216 gramm / km) és a BMW X7 M50i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (NEDC): 11,0 – 11,2 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,3 – 12,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (NEDC): 252 – 258 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 280 – 292 gramm / km) a bajor prémiummárka ügyfeleinek osztatlan rajongását élvezi. A divízió értékesítési sikertörténetét idén a tisztán elektromos meghajtású BMW iX M60 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,7 – 24,7 kWh / 100 km; hivatalosan egyelőre meg nem erősített, előzetes értékek) és BMW i4 M50 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km) modellek írják tovább.
Világszerte már minden tizedik MINI-ügyfél tisztán elektromos meghajtású modellt vezet
A MINI 302 144 darab új autót értékesített tavaly – 3,3 százalékkal többet, mint 2020-ban. A brit prémiumgyártó az összes eladott újdonság mintegy 17 százalékát hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával értékesítette, az új autókra érkezett megrendelések több mint 10 százalékát pedig a zéró emissziójú MINI Cooper SE zsebelte be. Szám szerint 34 851 darabot. A károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő egyéniség így a MINI modellcsaládjának legnagyobb darabszámban értékesített típusává érett, egy éven belül teljesített 98,2 százalékos eladási fejlődésével egyértelműen a márka értékesítési zászlóshajójává fejlődve. Modellpalettája tervezett újragondolására, gyártási kapacitása bővítésére, valamint új célcsoportok és piacok megszólítására összpontosító vállalati stratégiájával a MINI hosszú távon sikeres, nyereséges növekedési pályán halad tovább.
2021: a BMW Motorrad eddigi legsikeresebb éve
A 2021-es évet a BMW Group kétkerekű divíziója is fennállása legsikeresebb esztendejeként könyvelheti el, hiszen a január és december között eltelt 12 hónapban világszerte 14,8 százalékkal több robogót és motorkerékpárt adott át ügyfeleinek, mint egy évvel korábban. Ez szám szerint 194 261 darab új modellt jelent. Miként 2019-ben és 2020-ban, úgy a BMW Motorrad kimagasló értékesítési fejlődéséből tavaly is oroszlánrészt vállalt a BMW 1250 GS modell, hozzávetőlegesen 60 000 darabos megrendelésével. A vadonatúj BMW R 1250 RT kiváló rajtot vett a piacon, akárcsak az egyelőre négy tagot számláló, nagyméretű R 18 modellcsalád is. Az új BMW S 1000 R ugyancsak rendkívüli fogadtatásban részesült: a nóvum a BMW Motorrad első BMW M modelljével karöltve friss lendületet adott a négyhengeres motorkerékpárok szegmensének és a BMW Motorrad technológiai iránymutatóként betöltött szerepét nyomatékosítja.